יום שלישי, 9 ביוני 2009

תיירות אקולוגית בטיולים מאורגנים


תיירות אקולוגית מהי?
המודעות לצורך להגן על הסביבה מפני תיירות החלה להתעורר כבר בשנות השמונים של המאה שעברה, אבל רק בשנת 2002, כשהאו"ם הכריז על "שנת התיירות האקולוגית", הפך המושג לשגור. עם הגברת המודעות להשפעות האדם על הסביבה, צוברת תאוצה גם התיירות האקולוגית (COTOURISM). טיולים מאורגנים אקולוגיים מביאים את התיירים אל הטבע, תוך התחשבות מרבית בצומח ובבעלי החיים, כמו גם בתושבים המקומיים. במילים אחרות, תייר אקולוגי הוא תייר שרוצה להשאיר מינימום סימנים במקומות שבהם הוא מטייל.
ארגון התיירות העולמי (WTO) כולל בהגדרתו זו כל סוג של תיירות טבע שבו המטרה העיקרית של המטיילים היא צפייה, לימוד והערכה של הטבע, כמו גם של התרבויות המקומיות בסביבתן הטבעית. טיולים מאוגנים וסיורים נעשים תוך מאמץ למנוע כל פגיעה בקרקע, באוויר, בחי ובצומח ואף מסייע לשמור על הקיים.
הזרם הגובר של תיירות ירוקה מעודד מדינות רבות לשמור על שטחים טבעיים, ולעמוד מול ניסיונות הפיתוי של יזמים, המבקשים לחסל שטחי טבע בשם פיתוח כלכלי מואץ.
ענף חשוב נוסף בתיירות האקולוגית הוא טיולי האתגר, הכרוכים במאמץ גופני, ואינם גורמים לנזק סביבם כמו: רכבי שטח, קייקים בנהרות, רכיבה על אופניים, מסעות ניווט, טיפוס הרים, צלילה ועוד. האו"ם הכריז על שנת 2002 כ"שנה בינלאומית של תיירות אקולוגית" וקק"ל נרתמת לאתגר של פיתוח תיירות אקולוגית ידידותית לסביבה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה